dec

Året der gik i FC Roskilde

Året 2022 synger på sidste vers - og hvilket begivenhedsrigt år vi har haft i Rådmandshaven. Nogle gange skal man rive fundamentet helt ned, for at komme af med alle dårligdommene, og det må man sige skete i FC Roskilde.

For år tilbage var vi tophold i NordicBet Ligaen, men så gik turen helt ned i 3. Division. Herfra er rejsen mod tidligere tiders styrke begyndt. Første stik tog vi, da vi sikkert vandt 3. Division i sommeren 2022 - krydret med, at være det hold i alle fire divisioner, der scorede flest mål. Næsten 80 scoringer blev det til.

Primo august startede vi i 2. Division, med en trup blandt landets yngste i professionel fodbold. Det hænger uløseligt sammen med ejernes ønske om, at FC Roskilde ikke skal være en holdeplads for trætte ældre superligaspillere, men tværtimod være en rugekasse for fremtidens superligaspillere.

Vi overvintrer midt i en 2. Division, der er ret tæt i midterfeltet. Vi har selvfølgelig in mente, at der kun spilles om at undgå én nedrykningsplads, da Jammerbugt FC tidligt i sæsonen desværre gik konkurs.

Vores erklærede mål om at slutte midt i feltet, har ikke ændret sig. Vi skal hele tiden bygge på i vores performance, godt coachet af vores cheftræner, Jack Majgaard, der påbegyndte arbejdet primo 2022.

I år var også året hvor vi udnævnte Anders Theil til Æresmedlem i FC Roskilde. Theil har været en enorm kapacitet i klubben siden 2009, og vi kan ikke takke ham nok, for alt det han gør.

Vores ihærdige arbejde med at udbygge vores hastigt voksende erhvervsnetværk, begynder virkelig også at bære frugt. Vi runder 125 Partnere og flere er på vej ind. Vi er nu uden sidestykke byens største erhvervsnetværk, og vi fortsætter ufortrødent med at øge kvaliteten og antallet. En kæmpe stor tak til alle for deres enorme støtte til FC Roskilde.

Sidst men ikke mindst, skal der lyde et stort og varmt tak til de i gennemsnit 700 tilskuere, der hver anden fredag eller lørdag kommer og ser det bedste fodbold, der spilles i Roskilde. Det varmer for Jack, staben og ikke mindst drengene i den lyseblå trøje, at de kan høre, I er der. Vi håber, at flere Roskildensere har lyst til at komme og støtte drengene i rejsen mod NordicBet Ligaen.

Vi ville aldrig kunne huse vores tilskuere, hvis ikke det var for vores mange frivillige ildsjæle, der er med til at få hjulene til at køre, når vi spiller hjemmekampe. En stor tak til jer, for jeres uundværlige indsats for klubben.

Inden champagnepropperne springer som et tegn på overgangen fra 2022 til 2023, vil jeg gerne sige TAK til Partnere, fans, tilskuere, frivillige, staben, Jack og ikke mindst drengene, der kæmper og arbejder hårdt på at indfri målene om at spille NordicBet Liga igen indenfor en overskuelig fremtid.

Med ønsket om et lykkebringende nytår. Vi ses i 2023 i Rådmandshaven.

/Adm. Direktør, René Christiansen