okto

Chabert indstiller fodboldkarrieren

Andreas Chabert har haft et ønske om at få ophævet sin kontrakt med FC Roskilde, for at fokusere på sin civile karriere i forsikringsbranchen, hvilket klubben har valgt at imødekomme.

23-årige Chabert, der nåede små 60 kampe i lyseblåt, har derfor haft sidste dag i klubben og på fodboldbanen i dag.

Andreas Chabert udtaler:
“Det har været en svær og hård beslutning, der har været længe undervejs. Kærligheden til fodbold er der ikke længere, og af respekt for klubben, mine holdkammerater og mig selv, giver det bedre mening at bruge midlerne andetsteds. Det er udelukkende grundet arbejdsmæssige og private årsager, da jeg har fundet mig rigtig godt til rette der. FC Roskilde er en fantastisk klub, hvor jeg kun har ros tilovers for staben, sponsorerne, klubben og fansene. Jeg har haft en rigtig god tid i klubben, men nu glæder jeg mig til at tage hul på et nyt spændende kapitel i mit liv uden fodbold. Så der skal lyde en stor tak til sponsorerne, klubben samt fansene - jeg kunne ikke have ønsket mig mere. Jeg er ikke FC Roskilde spiller længere, men jeg er helt sikkert fortsat fan.”

Sportschef i FC Roskilde, Anders Theil, udtaler:
“Vi hentede Chabert til Roskilde i 2020, da han løb rundt og spillede lidt hyggebold i Jyllinge. Vi vidste, at han havde nogle kvaliteter og at han var godt skolet i Nordsjælland, samtidig så vi et potentiale. Det har været glædeligt at have Chabert i truppen, gennem nogle svære sæsoner. Nu har han desværre meddelt os, at han ikke længere vil spille fodbold - en beslutning vi selvfølgelig respekterer. Vi er kede af hans valg, men det fortæller meget om ham som menneske, at han hellere ser vi kigger andre veje og vi sætter stor pris på ærligheden. Jeg ønsker ham alt det bedste i hans karriere udenfor fodboldbanen.”

FC Roskilde ønsker Andreas Chabert alt det bedste fremover og takker ham for hans indsats i klubben.