maj

Daniel Sehested søger videre til sommer

Efter seks måneder i sædet som assistenttræner for FC Roskilde, har 29-årige Daniel Sehested takket ja til cheftrænerposten i 3. divisionsklubben Young Boys FD, og han forlader derfor FC Roskilde efter denne sæson.

Daniel har været glad for at være i FC Roskilde, men ser samtidig frem til et spændende job som cheftræner:
“Det er en unik mulighed, der er opstået og noget jeg ikke kan sige nej til. Min drøm har altid været at blive cheftræner på seniorniveau, og at jeg allerede nu, i en alder af 29 år, har fået den mulighed, sætter jeg stor pris på. Young Boys FD har et ambitiøst setup, hvor jeg samtidig kan være fuldtidsansat. I min forholdsvis korte tid i FC Roskilde har jeg været rigtig glad. Det er en kanon god og fed klub, hvor alle menneskerne jeg har arbejdet med, er høj klasse. Det har været et lærerigt første seniorjob, og jeg stopper bestemt ikke på grund af FC Roskilde, men udelukkende fordi, at muligheden i det jyske er for god til at sige nej til. Vi har stadig en opgave foran os her i Roskilde og jeg har fuld fokus her frem til sommer, hvor vi fortsat kæmper for overlevelse.”

Der skal lyde en stor tak til Daniel for arbejdet i FC Roskilde det seneste halve år. Der er sket meget på kort tid, og Daniels indsats har været med til at give sejre og vigtige point de seneste måneder.

Bestyrelsen og ejerkredsen i FC Roskilde arbejder på højtryk med at sammensætte den nye trænerstab, der vil overtage tøjlerne når forberedelserne starter forud for næste sæson.