janu

FC Roskilde henter Alexander Hasmark Jensen

FC Roskilde har skrevet kontrakt med Alexander Hasmark Jensen og dermed sikret sig en vigtig tilføjelse til målmandsteamet forud for et spændende forår.

Den 23-årige målmand kommer til klubben fra HIK og har underskrevet en aftale gældende for resten af indeværende sæson.

Hovedpersonen selv ser FC Roskilde som det perfekte sted og han glæder sig til at have ørnen på brystet:
“Jeg trænger til at komme ind i et godt miljø - et sted med ambitioner og et godt træningsmiljø. Jeg ser FC Roskilde som et sted, hvor det er nemt at finde glæden. Jeg kender klubben og har kun hørt godt om den, og så virker det som en klub, hvor der er styr på tingene. Først og fremmest handler det om at falde til, men jeg tror både, at jeg kan bidrage på og udenfor banen. Jeg er et meget socialt menneske, så jeg glæder mig til at møde drengene og komme tættere på dem - det tror jeg også, at en lang vinteropstart hjælper med. Den tekniske del - og spillet med fødderne - er sådan jeg er opdraget, og det er der mine kvaliteter ligger. Jeg glæder mig til at blive en del af et stærkt målmandsteam, hvor der er hård konkurrence. Jeg kender Brylov og hans kvaliteter, og er bekendt med, at jeg kommer ind midt i sæsonen og derfor starter et andet sted. Nu ser jeg frem til, at træningen starter i næste uge.”

Målmanden har tidligere stået i Lyngby Boldklub, Kolding IF, Hillerød Fodbold og senest HIK.

FC Roskildes sportschef, Anders Theil, byder vores nye keeper velkommen:
“Alexander er den perfekte tilgang i forhold til vores situation og målmandsteam. Vi har en rutineret keeper i Brylov, mens vi ser et stort talent i unge Hjorth - her lander Alexander aldersmæssigt og erfaringsmæssigt lige midt imellem, og så har han allerede en del divisionskampe og erfaring. Det er vigtigt for os, at vores tilgange på det menneskelige plan passer godt ind - og her mener jeg, at vi har ramt spot on med Alexander. En keeper der er godt skolet og god med fødderne. Samtidig en keeper, der på trods af en del kampe, fortsat jagter det hele store gennembrud. En super tilføjelse til vores målmandsteam.”

Velkommen til Roskilde, Alexander!