juli

FC Roskilde henter Roni Arabaci

Sommerens tredje forstærkning er på plads. Vi er glade for at kunne offentliggøre, at FC Roskilde har sikret sig 22-årige Roni Arabaci, der kommer til klubben fra HIK, hvor han i seneste sæson blev topscorer.

Arabaci, der får nummer 10 på ryggen i FC Roskilde, har skrevet under på en toårig aftale gældende frem til sommeren 2025.

FC Roskildes nye offensive es glæder sig til at bidrage i lyseblåt:
“Jeg er skiftet til FC Roskilde, fordi klubbens ambitioner matcher mine egne. Jeg føler, at det er det rigtige skridt i min karriere, da FC Roskilde er en klub på vej frem. Det er et spændende projekt, som jeg glæder mig til at blive en del af. Jeg er en hurtig og pågående offensivspiller, der er god med begge ben. Jeg kan slet ikke vente med at komme i gang og vise mig frem i Roskilde Idrætspark. Jeg håber og tror på, at jeg kan følge op på sidste sæsonens ti scoringer og være kampafgørende for FC Roskilde. Alle jeg har snakket med har kun fortalt positive ting om Roskilde - nu vil jeg bare gerne i gang og have græs under fødderne.”

Anders Theil udtaler følgende om truppens nyeste ansigt:
“Roni er en spiller vi har fulgt i noget tid, ligesom vi har mødt ham flere gange i sæsonen. Han er derfor en spiller vi har et godt kendskab til - samtidig er det en spiller, som den nye trænerstab rigtig gerne vil have i truppen, grundet hans kvaliteter. Derfor er vi rigtig glade for, at det lykkedes os at blive enige med Roni om en toårig aftale. Han har lavet 10 mål og en håndfuld assist i HIK, så det er en spiller der ved hvordan man laver mål. Roni er teknisk stærk, meget hurtig på fødderne og kan både gå dybt og arbejde i små rum. Vi glæder os til at se Roni i aktion.”

Velkommen til Roskilde, Arabaci!