feb

FC Roskilde og Selim Baskaya får papirer på hinanden

FC Roskilde har fra sommer sikret sig en 2 årig aftale med stortalentet Selim Baskaya der pr. dags dato er indlemmet i førsteholdstruppen.

En ny spiller rykker ind på førsteholdet

Det er med stor glæde og stolthed, at vi i dag kan præsentere aftalen med en ung spiller fra egne rækker, der gennem længere tid har banket på førsteholdets dør. 17-årige Selim Baskaya, der den 13. november 2021 debuterede for FC Roskilde, har underskrevet en aftale gældende fra sommeren 2022. Ydermere rykkes Selim fast op i førsteholdstruppen pr. dags dato og rejser samtidig med holdet på træningslejr i morgen.

Selim er glad for, at drømmen er gået i opfyldelse:

“Det er en drengedrøm for mig. FC Roskilde er en god klub og en klub, hvor jeg føler mig hjemme. Jeg er glad for, at jeg allerede nu kan være med sammen med de store drenge. Vi har fået en fantastisk ny træner, der gerne vil satse på unge spillere og det har jeg kunnet mærke. Ungdomsårene har været gode for mig og jeg har udviklet mig meget. Jeg vil gerne personligt takke Jesper Heinze og Thomas Axel Madsen, der har dannet mig i løbet af tiden på U/19-holdet. De har været med til, at jeg nu kan tage springet og de har hele tiden været der for mig.”

Sportschef, Anders Theil, ser det som et kvalitetsstempel:

“Selim har løbende trænet med og vi rykker ham derfor op i førsteholdstruppen nu, fordi det giver mening. Han har virkelig gjort det godt og er inde i en god udvikling. Selims teknik og overblik, samt gode spark, er blot nogle af de kompetencer han besidder. En spændende hårdtarbejdende spiller, der oftest ligger på 8’er positionen. Det er virkelig godt ungdomsarbejde, at vi kan få sådanne kvalitetsspillere op fra RB Elite. Han bliver spændende at følge.”

Selim Baskaya får nummer 22 på ryggen.

Per H. Jensen, Selim Baskaya og Anders Theil ved kontraktunderskrivelsen.
Head of Coaching i Roskilde Boldklub Eliteungdom, Per H. Jensen, kan se arbejdet betaler sig:
“Vi er super glade og stolte hver gang en af vores "drenge" i ungdomsafdelingen tager skridtet fra ungdomsfodbold til senior fodbolden hos FC Roskilde. For den videre udvikling af talentmassen i ungdomsafdelingen, betyder det rigtig meget hver gang en spiller tager skridtet til næste level. Det giver nemlig de spillere som arbejder rigtig hårdt på træningsbanen, en tro på at det hårde arbejde kan betale sig.
For personerne bagved spilleren, trænerne og lederne, er glæden mindst lige så stor som den er for spilleren. Det at være med til at udvikle en spiller til en kontraktspiller i FC Roskilde, er en belønning som bare giver os mere blod på tanden for at gøre et endnu bedre stykke talentudviklingsarbejde med de unge mennesker i Roskilde og omegn. Vi glæder os allerede til at komme tilbage på træningsbanen igen og udvikle det næste talent.“

Stort tillykke og velkommen på førsteholdet, Selim!