jan

FC Roskilde opgraderer sundhedssektoren

Sundhedssektoren er en vigtig del af spillernes forberedelse og arbejde; både når det gælder skadesforebyggelse, træning og genoptræning, og derfor er det også en vigtig prioritering for klubben.

FC Roskilde har derfor valgt at opgradere sundhedssektoren markant, ved at ansætte Joakim Dilling som ny ansvarlig fysioterapeut. Joakim har i mange år været fysioterapeut omkring superligatruppen og akademiet i FC Nordsjælland, hvorfor han kommer til domkirkebyen med stor erfaring.

“Jeg har faktisk tilbudt mig selv - og det gjorde jeg allerede i sommer overfor Theil. Jeg ser så meget potientiale i FC Roskilde og i det setup, der er ved at blive bygget omkring holdet. Jeg er her fra byen. I sommer åbnede jeg en klinik i Roskilde, SOS Sport & Styrke Fysio - så det er lidt som at komme hjem til rødderne, at blive ny fysioterapeut i klubben.

Det lyder måske mærkeligt for nogle, men jeg har altid haft en lille “drøm” om at skulle bidrage i Rådmandshaven. Jeg brænder for at give tilbage af min erfaring og for at se klubben og truppen rykke sig.

Jeg har efterhånden været mange år i gamet og af den grund, kan jeg bringe høj kvalitet af fysioterapi. Jeg er her for at hjælpe drengene med at performe, for at skabe struktur og for at fjerne barrierer - både fysisk og mentalt.

Jeg har arbejdet mange år med genoptræning i FC Nordsjælland, både i superligatruppen og på akademiet, så jeg har stiftet bekendtskab med nogle af de FCR-spillere, der er skolet i Nordsjælland.

Jeg glæder mig til at tage fat, udvikle og gøre truppen stærkere.” lyder det fra vores nye fysioterapeut.

Samtidig fortsætter Kasper Hjembæk fra FysioDanmark som fysioterapeut og fysisk træner for FC Roskilde, ligesom han har været det i efteråret.

Joakim Dilling havde første arbejdsdag i klubben sammen med drengene i torsdags.