janu

FC Roskilde sælger topscorer

FC Roskilde er nået til enighed med FC Helsingør om en købsaftale, der sender vores topscorer, Valdemar Schousboe, længere nordpå med øjeblikkelig virkning.

I løbet af Valdemars 56 optrædener i den lyseblå trøje, er det blevet til 39 scoringer. I sidste sæson blev han topscorer i 3. Division, årets spiller i FC Roskilde og i indeværende sæson er han også den spiller, der har nettet flest gange for FCR.

Valdemar takker for tiden og tilliden i klubben:
“Siden jeg ringede til Michael Jørgensen i starten af 2021 og dengang fik lov til at se, om jeg kunne begå mig i FC Roskilde og det fremragende projekt der var i gang, har det virkelig taget fart med min fodbold. Jeg er oprigtigt glad for de ting, jeg kan tage med videre og for de gode mennesker omkring holdet, jeg har lært at kende. Et stort tak skal der lyde til de altid opbakkende fans, for at skabe glæde både i gode og dårlige perioder.”

Manager i FC Roskilde, Jack Majgaard, glæder sig over Valdemars succes:
“Vi vil takke Valdemar for hans tid i FC Roskilde, hvor han har spillet en stor rolle i holdets succes, både med hans mål, men i særdeleshed også med hans vindermentalitet. Vi har selv som klub en ambition om at spille i 1. Division, men nogle gange udvikler spillere sig hurtigere end holdet - og der vil vi selvfølgelig give spilleren chancen, når de får muligheden. Samtidig med, at det selvfølgelig er en god aftale for alle parter, hvilket tilfældet har været med Valdemar. Vi ønsker Valdemar held og lykke med de nye udfordringer og takker for hans tid i klubben.”

Tak for målene, minderne og tiden, Valdemar! FC Roskilde ønsker dig alt det bedste fremover.