apr

FC Roskilde skriver kontrakt med 17-årige Hjorth

Han har spillet i Roskilde Boldklub siden han var 5 år, han er født og opvokset i byen og fra sommer er han på kontrakt i FC Roskilde. 17-årige Oscar Hjorth, der gennem længere tid har imponeret i målet for ungdommen og til førsteholdstræning, har underskrevet en kontrakt gældende frem til sommeren 2025.

Den unge målmand har hjertet og ambitionerne solidt plantet i Roskilde:
“Jeg er en rigtig Roskilde-dreng og jeg har skrevet under med FC Roskilde, fordi jeg føler, at klubben tror på mig. Samtidig er jeg sikker på, at det er her jeg kan udvikle mig mest muligt. Selvfølgelig håber jeg på, at komme i kamp for førsteholdet - men mit største mål for nu, er at udvikle mig og blive en endnu bedre målmand. Træningslejren med førsteholdet gav mig blod på tanden. Det viser, at klubben tror på mig og samtidig har alle i omklædningsrummet taget rigtig godt imod mig. Det er heldigvis en nem gruppe at komme ind i. Som målmand er jeg god i luftspillet, rolig med fødderne og så har jeg en god kommunikation med spillerne foran mig.”

Anders Theil ser en rigtig spændende ung målmand foran sig:
“Oscar har den rette størrelse for en keeper. Derudover har han også det rigtig mindset. Han har trænet med os i noget tid og var også med os på træningslejr, hvor han gjorde det rigtig godt. Det er tydeligt, når de rutinerede spillere tager så godt imod en ung spiller, at man er godt på vej. Det vidner om kvalitet og respekt for den unge mands arbejde på banen. Han er en talentfuld målmand, som vi har store forventninger til - men der skal stadig bygges på fysisk, før Oscar for alvor banker på.”

Tillykke med aftalen, Oscar!