FC Roskilde skriver kontrakt med 19-årige Riisgaard

Vi kan med glæde offentliggøre, at endnu en ungdomsspiller fra egne rækker tager springet til førsteholdet.

19-årige Benjamin Toelstang Riisgaard har allerede bidraget med mål og assists - og det bliver han ved med længe endnu. FC Roskilde har fra sommeren 2022 sikret sig en toårig aftale med den unge kantspiller, der fremover vil være at finde i førsteholdstruppen.

Benjamin glæder sig over, at han nu kan kalde sig FC Roskilde-spiller:
“Jeg er meget stolt og glad over at skrive under med FC Roskilde. Det har været et mål for mig siden jeg kom til klubben som U14-spiller, så at jeg nu står her i dag, er en kæmpe forløsning for mig. Det har været super fedt at få chancen de sidste kampe og jeg føler, at Jack og hele holdet har taget rigtig godt imod mig. Jeg glæder mig meget til at lære af de mere erfarne spillere på holdet, og samtidig vise hvad jeg kan, i den kommende sæson. Jeg vil benytte lejligheden til at sende en særlig tak til Mark Jensen, som jeg havde fra U14-U17. Selvfølgelig også til Jesper Heinze og Thomas Axel fra U19, for alle at tro på mig og skubbe mig i den rigtige retning.”

Sportschef i FC Roskilde, Anders Theil, ser en udfordrende ung spiller præstere:
“Benjamin har trænet med i noget tid og gjort det rigtig godt. Han er dejlig udfordrende i sit spil og har masser af fart, der giver ham mange strenge at spille på. Han huserer på kanten, hvor han kan gå begge veje i sit spil - og han har allerede bidraget med assists og senest et mål i Næsby. Endnu en spændende ung spiller, som vi glæder os til at følge.”

Head of Coaching i Roskilde Boldklub Eliteungdom, Per H. Jensen, ser arbejdet betale sig:
“Det er en kæmpe forløsning, at en spiller som Benjamin Riisgaard lykkes med at få forløst sit talent. Benjamin har i store dele af de seneste to år været ramt diverse småskader, som hele tiden har sat ham tilbage i udviklingen. Men Benjamins store flid, med masser af hjemmetræning og et U19-trænerteam der har forstået at dosere Benjamin korrekt, har været kraftigt medvirkende til, at Benjamin i dag har underskrevet sin første professionelle kontrakt.

Kæmpe tillykke til Benjamin med kontrakten og ungdoms elite afdelingen med endnu en succeshistorie, hvor en spiller fra egne rækker skriver en professionel kontrakt.”

Tillykke med kontrakten og velkommen på førsteholdet, Benjamin!