maj

FC Roskilde skriver lang kontrakt med Juul

For få måneder siden hentede vi Oliver Juul hjem fra norsk fodbold, i dag har vi forlænget kontrakten med tre år.
Papirerne med 22-årige Juul, der har 48 optrædener for FC Roskilde, er derfor gældende frem til sommeren 2026.

Hovedpersonen selv har det bedst, når han spiller for hele byens hold:
“Jeg har forlænget min kontrakt med klubben, fordi jeg ser mig selv som en del af projektet og fordi jeg vil være med til at bygge noget fedt op. Jeg føler mig hjemme i Roskilde og det er her jeg har det bedst. Jeg har været ude og prøve mig af, men kunne mærke, at jeg ville hjem og spille i lyseblåt igen. Det er det jeg har allermest lyst til og derfor jeg er ekstra glad og stolt af, at jeg har fået en lang aftale. Klubben har et stort potientiale og vi skal stabilisere os igen - den rejse ser jeg frem til.”

Anders Theil ser Juul som kulturbærer og en vigtig brik:
“Oliver er en rigtig roskildedreng, der har en stor kærlighed til klubben. Siden han forlod os har vi løbende haft kontakt med ham - og vi er rigtig glade for, at han er tilbage. Når man skal sammensætte en trup, er der mange ting der spiller ind. Det er rart at have en kulturbærer for klubben. Oliver er god for omklædningsrummet, der er altid godt humør omkring ham og han har en rigtig god energi - derudover betyder det utrolig meget for ham."

Theil fortsætter: "Han er en fleksibel spiller, der kan dække mange forskellige pladser i forsvaret. Hans spil bærer præg af god energi og vindermentalitet. Det var vigtigt både for klubben og for Oliver at have en langsigtet plan. De sidste par år har været forvirrende og vi er sikre på, at han kan udvikle sig endnu mere i roen og trygheden i FC Roskilde.”