5.
juli

FCR henter Sebastian Brodersen

19-årige Sebastian Brodersen bliver sommerens tredje tilføjelse til truppen, frem mod den kommende sæson i 2. Division. Den unge midtbanemand kommer til FC Roskilde fra HB Køge og han har underskrevet en toårig aftale.

Brodersen glæder sig til at trække den lyseblå trøje over hovedet:
“Efter gode snakke med folk omkring klubben, var jeg ikke i tvivl. Ambitionerne i Roskilde er store og det er klart en by der burde ligge højere placeret. Det matcher mit eget ambitionsniveau, der er tårnhøjt og jeg vil enormt meget med min fodbold.
FC Roskilde virker som et fedt sted at være - et sted hvor jeg kan vænne mig til ‘voksenfodbold’ og forhåbentlig bide mig fast på holdet med tiden. Jeg er en meget ydmyg person, med fødderne plantet på jorden. En venstrebenet midtbanespiller, der kan dække de fleste positioner midt på banen, med et godt blik for spillet og forudseende i situationerne. Nu glæder jeg mig bare til at komme i gang og vise hvad jeg kan.”

Assistenttræner i FC Roskilde, Kenneth Høier, sætter ord på vores nye midtbanemand:
“Sebastian er en moderne midtbanespiller, der forstår at binde holdet sammen, både offensivt og defensivt. Han er en meget spilintelligent type, med gode tekniske kompetencer. Han er god i den tidlige del af opbygningsspillet, ligesom han er god til at sætte sine holdkammerater op til chancer og gennembrudsmuligheder. Uden tvivl en spiller jeg forventer mig meget af de næste sæsoner.”

Velkommen til FCR, Sebastian!