dece

FCR henter Simon Holden

FC Roskilde har vinterens første forstærkning på plads. 22-årige Simon Holden har underskrevet en kontrakt frem til sommeren 2025. Holden kommer til klubben fra Akademisk Boldklub, hvor han nåede at optræde mere end 80 gange.

Vores nye midtbanemand glæder sig til at trække i lyseblåt:
“For mig var det perfekt timing, at Roskilde rakte ud nu. Jeg har været i AB længe, og jeg har kunne mærke, at tiden var moden til at prøve noget nyt, for at udvikle mig yderligere. Det er en spændende og god mulighed, i en klub med gode værdier. FC Roskilde er et godt hold, der altid er svære at spille imod - sådan har det også været i denne sæson. Først og fremmest handler det om at jagte top 6, men jeg ser samtidig frem til at udvikle mig under nye forhold og en ny trænerstab. På sigt håber jeg på, at jeg kan rykke op med FC Roskilde. Det er en klub på vej frem, med det rigtige mindset og et akademi der er bygget godt op. Som spiller vil jeg kalde mig selv en holdspiller, der tager ansvar, er ærgerrig og samtidig er en hård hund på banen. Jeg glæder mig til at trække i lyseblåt efter jul!”

Simon Holden bar anførerbindet for Akademisk Boldklub, da vi tabte 3-2 på udebane i vores sidste opgør før vinterpausen. Men nu trækker han altså i lyseblåt efter nytår.

Cheftræner, Jack Majgaard, glæder sig over signingen:
“Vi er glade for, at det har lykkes os at hente en central midt, der samtidig er en leder. Simon er den type spiller, der gør alle sine medspillere rundt om sig 10% bedre, med god kommunikation samt dét at være en rigtig dygtig erobringsspiller på midten af banen. Derudover har han en perfekt profil med en stor erfaring men er samtidig også en spiller, som hele tiden vil arbejde hårdt for at udvikle sig endnu mere. Vi har skrevet en lang kontrakt med ham, fordi vi tror på, at han er med, og bliver et stort aktiv, på den lange bane.”

Velkommen til Roskilde, Holden!