sept

FCR henter talentfuld forsvarsspiller

FC Roskilde har skrevet kontrakt med den 19-årige forsvarsspiller, Filip Solongo, der kommer til klubben fra Masterclass i Brøndby IF. Den talentfulde forsvarsspiller var sidste år fast mand for Brøndby IF U/19, ligesom han har kampe på CV’et for diverse danske U-landshold.

Hovedpersonen er glad for at være på plads i Roskilde:
“Jeg kan mærke, at FC Roskilde er et godt sted. Det er en klub hvor jeg kan udvikle mig og få erfaring. Jeg har trænet med i pre-season og er faldet rigtig godt til, blandt en god gruppe af mennesker. Hvis jeg skal beskrive mig selv som spiller, så har jeg et godt venstreben, der kan lægge afgørende afleveringer. Jeg er hurtig og duelstærk. Målsætningen er uden tvivl at få så mange minutter som muligt og vinde en masse kampe.”

Cheftræner, Jack Majgaard, ser gode takter hos vores nye mand:
“Filip er en teknisk dygtig forsvarsspiller, der både kan dække back og centerforsvar. Han er god på bolden og forudseende i sit forsvarsspil. Han har gjort et godt indtryk i løbet af sommeren, hvor han har trænet med over to omgange.”

Velkommen til Roskilde, Filip!