juli

FCR henter talentfuld målmand i Lyngby

Sommerens fjerde tilføjelse til truppen er på plads. Unge Gustav Ullits kommer til klubben fra Lyngby Boldklub og er ny mand i FC Roskilde forud for den kommende sæson.

Den 19-årige målmand har i den seneste sæson vogtet buret for Lyngbys pokalvindende U19-mandskab.

Hovedpersonen glæder sig til at tage kampen op på seniorniveau:
“Jeg har altid glædet mig til at spille seniorfodbold og nu opstod muligheden, så jeg var ikke i tvivl om, at jeg skulle afsted. FC Roskilde har en spændende trup, hvor unge talenter er blandet med rutinerede kræfter. En perfekt kombination, synes jeg. Jeg er en målmand der er god i spillet med fødderne, god en mod en og har gode reflekser. Jeg kender trænerteamet fra min tid i Nordsjælland - så det var selvfølgelig tiltrækkende at arbejde med et team jeg kender. Det giver ro i maven. Jeg glæder mig til at tage kampen op. Ambitionerne og forventningerne er høje, både for klubben og mig selv personligt.”

Anders Theil ser potientiale:
“Gustav er en spændende målmand, som vi er glade for at have skrevet kontrakt med. Han er rigtig dygtig med fødderne og godt skolet i både Nordsjælland og Lyngby, hvor den del af spillet har stor betydning. Han er ambitiøs, sulten og glæder sig til at komme ind og konkurrere. Så det er en spiller vi glæder os til at se i Roskilde.”

Velkommen til domkirkebyen, Gustav!