augu

FCR lejer 20-årige Emil Staugaard

FC Roskilde har indgået en lejeaftale med Fremad Amager Elite om 20-årige Emil Staugaard. Midtstopperen havde første arbejdsdag på træningsbanen i dag og lejeaftalen løber i første omgang frem til nytår.

Hovedpersonen håber på en masse spilletid i lyseblåt:
“Jeg kender FC Roskilde og har hørt godt om klubben. Klubben er et spændende sted, med et godt og ungt hold, der gerne vil frem. Jeg er kommet for at hjælpe et hold, der uden tvivl hører til længere oppe i rækkerne - det har de bevist før, og det skal vi sammen bevise igen. Forventningerne er høje til det kommende halve år. Jeg håber og tror på en masse point og samtidig en masse spilletid.”

Sportschef i FC Roskilde, Anders Theil, ser det som en god mulighed:
“Emil er godt skolet gennem Brøndby IF og har spillet en del i Fremad Amager i sidste sæson, men han vil jagte mere kontinuerlig spilletid og derfor har han valgt at blive lejet ud til os. Han er venstrebenet forsvarsspiller med stort F, utrolig stærk på hovedet og har en god fysik. Jeg ser det som en rigtig fin mulighed for begge parter.”

Velkommen til, Staugaard!