jun

FCR tager afsked med fem spillere

FC Roskilde spiller sæsonens sidste kamp lørdag eftermiddag, hvor VSK Århus kommer på besøg i Roskilde Idrætspark.

Det bliver samtidig også anledningen til at sige farvel til Frederik Vang, Nicklas Schmidt, Ali Shah, Nicklas Rasmussen og Conrad Kromann, der alle stopper i klubben efter denne sæson.

Frederik Vang, der efterhånden har et navn alle i og omkring FC Roskilde kan nikke genkendende til, lægger støvlerne og handskerne på hylden efter mere end 10 år i klubben. Han har FCR-blod i årerne og har om nogen været med i tykt og tyndt. Vi kan ikke takke Vang nok for hans tid, engagement og vedholdenhed i FC Roskilde.

Nicklas Schmidt har kontraktudløb denne sommer og får ikke forlænget sin aftale i klubben. For Ali Shah, Nicklas Rasmussen og Conrad Kromann er det tre spillere, der af forskellige årsager har spillet mindre end de havde håbet. De søger derfor alle tre videre i deres karriere og skal jagte spilletid andetsteds.

“Fælles for alle fem er, at de hver især har bidraget rigtig godt til holdet både på kampdage, på træningsbanen og i omklædningsrummet. Ligesom de alle har været en del af den oprykning som er en realitet i indeværende sæson. Jeg vil gerne benytte lejligheden til at sige stor tak til alle fem for deres indsats i lyseblåt, og jeg ønsker dem alt godt i deres næste kapitel.” siger sportschef Anders Theil.