jun

Halse vender hjem til FC Roskilde

Sommerens anden forstærkning er på plads - og endnu et velkendt ansigt vender hjem til FC Roskilde. Vi er glade for at kunne præsentere 26-årige Nicklas Halse, der fra 2016 til 2020 noterede sig for over 100 kampe i lyseblåt, mens han styrede vores midtbane med hård hånd.

Halse, der var anfører for os gennem længere tid, har netop været med til at spille Hvidovre IF i Superligaen, men nu er han tilbage i FC Roskilde, hvor han har underskrevet en toårig aftale gældende frem til sommeren 2025.

Nicklas Halse glæder sig til igen at trække i lyseblåt, i en klub og et projekt han har stor tro på:
“Jeg er rigtig glad for at være landet i Roskilde igen. Jeg synes, at FC Roskilde har gang i et spændende projekt, som jeg ser meget frem til at være en del af. Jeg har været i klubben tidligere, kender til omgivelserne og ved, hvor mange gode mennesker der er omkring holdet. Før jeg skiftede væk fra FC Roskilde havde jeg en stor rolle og det er klart min ambition, at komme retur og have det igen.
Jeg glæder mig til at starte op efter sommerferien og være med til at flytte Roskilde højere op i tabellen og rækkerne, hvor vi tidligere har befundet os. Fremtiden ser lys ud og jeg synes, at fundamentet for succes er lagt.”

Anders Theil glæder sig over tilgangen af endnu en stor profil:
“Endnu en tidligere FCR-profil vender hjem. Halse har vi løbende haft kontakt med, siden han stoppede - så det er fedt, at det nu er lykkes at mødes igen. Halse ser vores projekt som værende meget spændende og han vil gerne være en del af vores rejse tilbage mod NordicBet Ligaen. Udover alle hans fodboldfaglige kompetencer, vil Halse også betyde meget for kulturen. Han er meget professionel i sin tilgang og passer godt ind i de nye tiltag der vil komme fra vores nye trænerteam. Samtidig vil vores unge spillere kunne lære en masse af ham. Det siger meget, at selvom Halse havde mulighed for at spille Superliga med Hvidovre i den kommende sæson, så vælger han vores projekt til. Han virker meget sulten og vi glæder os til at han igen bliver en del af FCR.”

Velkommen tilbage, Halse!