febr

Heinze fortsætter som assistent- og transitionstræner

For få uger siden kunne vi glæde os over, at Jesper Heinze bestod sin UEFA A-licens. I dag kan vi bekræfte, at Jesper Heinze fortsætter i sin rolle som assistenttræner for FC Roskilde frem til sommer, ligesom han er og bliver bindeleddet mellem ungdommen og førsteholdet som transitionstræner i klubben.

“Først og fremmest er jeg taknemmelig for, at klubben har givet mig muligheden for at fortsætte i den rolle, jeg tiltrådte i efteråret 2023. Som nylig færdiguddannet A-licenstræner kunne jeg ikke tænke mig et bedre sted at videreudvikle mine kompetencer, og jeg er utrolig glad for det daglige samarbejde med Mikkel Thygesen og resten af staben omkring holdet,” lyder det fra Jesper Heinze.

“I tillæg til min rolle omkring 2. Divisionsholdet, har jeg som transitionstræner derfor gode forudsætninger for at spotte og videreudvikle de dygtige ungdomsspillere i Roskilde Boldklub Talent, samt integrere dem løbende i og omkring seniorholdet. Det sværeste skridt på rejsen som fodboldspiller er fra ungdoms- til seniorbold, og jeg håber at kunne være den person, der kan hjælpe dem i forhold til at få kultiveret det store potentiale der eksisterer. Vi har allerede på nuværende tidspunkt flere spillere i seniortruppen, som har taget steppet op fra vores egne ungdomshold, og det er vigtigt, at vi som klub kan blive ved med at skabe disse succeshistorier og rollemodeller,” slutter en glad Jesper Heinze.

Sportschef i FC Roskilde, Anders Theil, glæder sig over fortsat at have Heinze omkring holdet:
“Heinze trådte første gang til, da Jack stoppede i klubben. Her hjalp han mig og den daværende assistent Daniel, med at sikre overlevelse i 2. Division. Det var en meget fornem stime med 10 sejre ud af 12 mulige, og derved også et meget højt pointgennemsnit. Det var her grundstenene blev lagt til den succes holdet har i dag,” starter Theil.

“Heinze trådte så til igen, da han sammen med mig stod i spidsen for holdet, inden Thygesen kom til. Herefter blev Heinze officielt tilknyttet som assistenttræner under Thygesen - og de har sammen fortsat det høje pointgennemsnit. Her har vi med en rigtig klubmand at gøre, og dem skal man huske at værdsætte meget højt. Spillere og trænere sætter store aftryk i klubberne - men de er der ofte kun en tid. Det er ikke tilfældet med Heinze, som har været meget loyal overfor klubben altid. Der var henover vinteren lagt nogle nye planer, som af forskellige årsager ikke lykkedes. Men igen er Heinze trådt til og hjælper FC Roskilde gennem et mega spændende forår. Lad os håbe, at vi kan holde pointgennemsnittet igen.
Heinze har iøvrigt netop bestået sin A-licens, så vi er glade for han endnu en gang har lyst til at tage en tørn for klubben. Jeg glæder mig samtidig over, at han med hans kendskab og kvalitet, kan knytte stærke bånd til ungdommen qua hans stilling som transitionstræner,” slutter sportschef i FC Roskilde, Anders Theil.