Jesper Heinze stopper i FC Roskilde til sommer

Efter indeværende sæson skal vi sige farvel til en ægte klubmand, med hjertet solidt plantet i FC Roskilde og Roskilde Boldklub.

Jesper Heinze, der har varetaget utallige roller for ungdommen og for nuværende er assistent- og transitionstræner i FC Roskilde, har meddelt klubben, at han stopper til sommer.

Heinze har sagt ja til et job i det civile erhvervsliv, der desværre ikke går hånd i hånd med vores setup.

Det er et vemodigt farvel for Jesper Heinze, der har elsket at være i klubben:
“Jeg har fået en mulighed i det civile erhvervsliv, der ikke er foreneligt med jobbet i FC Roskilde time- og tidsmæssigt. Selvom beslutningen er taget af mig selv, har det været en ekstremt svær beslutning og processen hertil har været hård. Jeg fravælger noget jeg elsker og brænder for, og en stor del af mit liv, men tingene skal hænge sammen for alle. Det er bedst for klubben og for holdet, at de får folk omkring, der er 100% dedikerede - ingen er vigtigere end dem. Forhåbentlig er det kun en pause fra fodbolden. Jeg håber, at der findes en rolle et sted, der kan forenes med mit nye civile job i fremtiden. Der findes mange roller, hvor man ikke nødvendigvis behøver være fysisk til stede hver dag. Hvorhenne, hvornår og på hvilket niveau, må tiden vise.

Det har været et kæmpe privilegie at være med omkring FC Roskilde, både sammen med Anders Theil og nu med Mikkel Thygesen. Jeg ser altid frem til at komme i klubben, det er en sand fornøjelse at arbejde med menneskerne her. Samtidig er det en stor glæde for mig at se hvordan drengene hele tiden bygger på og fællesskabet bliver bedre og bedre. På trods af det, har vi fortsat plads til at indsluse nogle af de unge talenter, der selvfølgelig også har en stor plads i mit hjerte. Jeg vil nyde min sidste tid i FC Roskilde, inden jeg efter sæsonen vil fokusere på mit nye civile job.”

Sportschef i FC Roskilde, Anders Theil, udtaler:
“Det er en rigtig klubmand, vi siger på gensyn til. Heinze er blevet tilbudt et job i det civile liv, som ikke rigtig kan forenes med assistentrollen i FC Roskilde. Vi vil gerne takke Heinze for en kæmpe indsats i både FC Roskilde og Roskilde Boldklub Talent - både som assistent- og transitionstræner. Siden han kom ind omkring førsteholdet, er det kun gået fremad, og man kan altid regne med Heinze. Selvom han har haft travlt med vores førstehold, får han set rigtig mange kampe i RB og har fulgt vores unge spillere tæt. Heinze hjælper gerne til på både træningsbanen og til kamp, når det er behov i talentafdelingen.

En helt igennem fantastisk person og en klubmand, der altid sætter klubben over sig selv.”

FC Roskilde ønsker Heinze alt det bedste fremover - ikke et farvel, men et på gensyn!