Kasper Nyegaard er på plads i FCR

Sommerens anden tilføjelse er på plads. Vi er glade for at kunne præsentere 19-årige Kasper Nyegaard, der kommer til klubben fra Næsby Boldklub, hvor han i seneste sæson var en stor profil.

Nyegaard, der får nummer 14 på ryggen i FC Roskilde, har skrevet under på en toårig aftale gældende frem til sommeren 2026.

Hovedpersonen selv glæder sig til udfordringen i FC Roskilde:
“Jeg blev drevet af eventyret og muligheden for at prøve at komme væk fra Fyn, hvor jeg har været hele livet. Da FC Roskilde kom på banen, var jeg ikke i tvivl - jeg har udelukkende hørt godt om klubben og måden man gør tingene på. Truppen er rigtig god og fællesskabet bliver højt prioriteret, hvilket jeg sætter pris på. Samtidig er træningsintensiteten god og jeg ser Roskilde som et perfekt sted for udvikling, så jeg forhåbentlig en dag kan lave et endnu større skifte herfra.

I første omgang er ambitionen at bruge de første måneder på at arbejde mig ind i truppen og kæmpe for spilletiden. Jeg ved, at konkurrencen er hård - man skal være den bedste for at spille. Jeg er en løbestærk spiller med et fremadrettet mindset, der samtidig har et godt blik for spillet og mine medspillere. Nu ser jeg bare frem til at trække i den nye trøje og komme i gang med sæsonen.”

Sportschef i FC Roskilde, Anders Theil, udtaler:
“Kasper er en ung og spændende midtbanespiller, der er blevet godt skolet i OB som ungdomsspiller. Herefter tog han videre til Næsby Boldklub, for at få spilletid på seniorniveau i en ung alder. Han er en spiller med et naturligt blik for spillet, han er teknisk stærk og meget boldfast. Det er en spiller vi glæder os til at følge - det er en rigtig spændende case. En af mine gode agentkontakter har bedt mig om at følge ham, hvilket jeg har gjort i noget tid - og samtidig har vi udnyttet Azads gode netværk til at sikre os, at Kasper er en spiller der passer ind i vores miljø og kan tage der næste skridt.”

Velkommen i lyseblåt, Kasper!