Mads Skøtt forlænger til sommeren 2025

FC Roskilde har forlænget kontrakten med 18-årige Mads Skøtt. Midtbanekrigerens aftale stod til at udløbe næste sommer, men den er nu forlænget, og løber derfor frem til sommeren 2025.

Talentfulde Mads Skøtt, der er et produkt af det gode ungdomsarbejde i klubben, har allerede noteret sig for små 40 kampe for FC Roskilde.

Hovedpersonen selv glæder sig til flere minder i den lyseblå trøje:
“Jeg elsker FC Roskilde og jeg elsker at være i klubben. Jeg har været her siden U13 og føler mig hjemme. Projektet og stemningen har uden tvivl været afgørende for mig - jeg synes, at klubben er et godt sted, hvor jeg kan udvikle mig og hvor vi kan udvikle os som hold. Stemningen er helt fantastisk - ligesom sammenholdet er unikt, jeg tror man skal være her, for at forstå det. Der sker mange gode ting, og jeg tror på, at det bliver til noget stort. Som ung spiller der kommer op fra ungdommen skal man bruge tid og tillid. Man skal vænne sig til niveauet, kulturen og rytmen - men det er sindssygt fedt, når man er inde i det. Det kræver hårdt arbejde at nå hertil som ung spiller, og jeg er samtidig utrolig taknemlig. Man skal arbejde hårdt hver uge, selvom man ikke nødvendigvis spiller hver weekend, sådan er vilkårene som ung. Lige fra dag ét, har alle været gode ved mig og alle ønsker, at jeg skal blive bedre.”

Sportschef i FC Roskilde, Anders Theil, udtaler:
“Jeg ser Mads som en dominerende spiller i 2. Division allerede, på trods af sin unge alder. Han er en spiller der kan gå hele vejen - han har talentet og viljen, samtidig er han vokset utrolig meget som menneske over den seneste tid. Vi har set udviklingen fra der stod en 16-årig Mads Skøtt til sin første træning med førsteholdet, til i dag hvor der står en 18-årig midtbanekriger, der er vokset og vil give alt for klubben. Jeg tør godt lægge hovedet på blokken og sige, at han måske er den mest spændende spiller vi har fulgt i FC Roskildes historie. Jeg er stolt af, at en af vores egne spillere er nået hertil - og jeg er sikker på, at det kun er begyndelsen for Mads.”