jun

Monday takker af i FC Roskilde

Efter 105 kampe i lyseblåt og 42 scoringer, har vores anfører, Monday Etim, spillet sin sidste kamp for FC Roskilde i denne omgang.

Monday har kontraktudløb denne sommer og han har i den forbindelse valgt, at han vil søge videre og prøve noget nyt i sin karriere.

I 2019 kom en ung Monday til Roskilde, hvor han underskrev sin første aftale i klubben. Siden da har den nu 24-årige angriber fundet vej til FCR-hjerterne med sit altid gode humør, finurlige spil og sine mange mål. Det seneste halve år har Monday båret anførerbindet for FC Roskilde.

“Vi er selvfølgelig kede af at miste Monday, der har været en stor del af vores hold og omklædningsrum de seneste fire år. Vi har forsøgt at holde på Monday, men sådan skulle det desværre ikke være i denne omgang. Vi er gået fra at have en Monday der ikke forstod sproget eller kendte landet, til at han nu både snakker og forstår dansk - han har virkelig ydet en indsats for at tilpasse sig bedst muligt. Jeg har stor respekt for den indsats han har ydet i FC Roskilde og jeg har samtidig forståelse for, at han gerne vil tage et nyt skridt. Jeg kan kun takke Monday for hans tid i klubben og ønske ham alt det bedste fremover” lyder det fra Anders Theil.

Tak for tiden i Roskilde, Monday!