mart

Ny anførergruppe i FC Roskilde

Trænerstaben i FC Roskilde har forud for den kommende halvsæson lavet ændringer i anførergruppen.

Monday Etim er derfor ny anfører i klubben, mens Valdemar Montell er ny viceanfører. Samtidig indgår Mathias “Mac” Christensen, Andreas Chabert, Simon Holden, Marco Brylov og Mads Skøtt i anførergruppen.

Manager, Jack Majgaard Jensen, begrunder valget og ændringerne:

“Vi har valgt at bruge vinterpausen og træningslejren på at ændre i vores anførergruppe, så vi kan løfte i flok. Indtil nu har Andreas Hermansen stået meget alene med ansvaret og vi har sammen set et behov for at ændre på det. Hermansen vil fortsat betyde meget for os, både på og udenfor banen - og han vil fortsat arbejde lige så hårdt som altid. Det er vigtigt for mig at sige, at vi ikke laver om, fordi vi ikke har været tilfredse med Hermansen som anfører, men fordi vi tror på at dette vil gøre, at endnu flere vil bidrage med at tage ansvar. Den nye anførergruppe kan bringe ny energi, samtidig med, at vi rammer forskellige aldersgrupper i truppen og forskellige positioner på banen. Vi har set Monday an som anfører flere gange og han kan og vil gerne løfte opgaven for klubben, hvilket vi er glade for.”