aug

Roskilde vs FC Culpa

FC Culpa spiller til daglig i DBU Københavns serie 3 og har hjemmebane i Valby Idrætspark. De er det lavest rangerende hold, der er tilbage i DBU-pokalen 2022/23.

Klubben er oprindelig stiftet under ”Juridisk diskussionsklub”, som er en traditionsomgærdet, apolitisk social forening med mere end 115 år på bagen.

I 1993 stiftede en gruppe af jurastuderende så FC Culpa og de kom med i KBU’s turneringer i 1996. Klubben skulle give et sportslig og socialt tilbud til universitetets mange jurastuderende som ”aflastning” til et til tider krævende jurastudie.

Fra starten med ét herrehold i Serie 6 er klubben i dag vokset til tre herrehold og to damehold. Herreholdene er serie 3, serie 5 samt ét syvmandshold.

”Culpa” er latin for ”fejl” eller ”brøde” – om det er derfor man kan få ”bøder” for at køre for lidt i taxa, have en kæreste, have en H2O sportstaske etc. – alt i klubbens ånd, vides ikke.

Spændende møde for de lyseblå, der selvfølgelig skal være koncentrerede om opgaven idet FC Culpa vandt i første runde 2-0 over Maribo fra Sjællandsserien.

Kampen spilles onsdag kl. 17.15 på kunstgræsbanen ved siden af Valby Idrætsparks opvisningsbane.

/Bjørn Jensen