okt

Selim Baskaya sætter signatur på ny lang aftale

Sidste år skrev han under på sin første aftale med klubben, nu har FC Roskilde forlænget kontrakten med 19-årige Selim Baskaya og lagt yderligere to år på kontraktlængden.

Stortalentet, der har rundet 35 kampe for FC Roskilde, er derfor at finde i lyseblåt frem til sommeren 2026.

Hovedpersonen selv glæder sig over, at de næste mange år bliver i FC Roskilde:
“Jeg er rigtig glad for at kunne forlænge min kontrakt med FC Roskilde. Jeg elsker klubben og jeg har følt mig hjemme fra dag et. Jeg kom til Roskilde som U17-spiller og har været her gennem de sidste år i ungdommen. Jeg kan huske mit første år som seniorspiller - jeg var langt fra spilletid og jeg skulle bygge meget på. Men klubben har hele tiden troet på mig og vi har sammen været tålmodige. Det sætter jeg stor pris på i dag, hvor der er kommet en træner som tror på mig og en træner der ser mine kvaliteter. Folk der ikke er i FC Roskilde, forstår nok ikke, hvor fedt et sted det er. Det er en rigtig god gruppe og vores ambitioner er store. Jeg vil spille en masse og gøre mit bedste for at hjælpe klubben med målet om oprykning. Jeg udvikler mig af kampe og jeg tror på, at vi sammen kan blive endnu bedre.”

Selims udvikling glæder sportschef i FC Roskilde, Anders Theil, virkelig meget:
“Det er fantastisk, at vi har landet en forlængelse med Selim. Gennembruddet er for alvor kommet indenfor det seneste halve år - talentet og viljen har altid været der. Man har altid formodninger og forhåbninger, når det kommer til om unge spillere vil slå igennem, for man ved det aldrig med sikkerhed, med alle de ting der kan spille ind i de unge spilleres liv. Selim har arbejdet hårdt for det og det er så fortjent for Selim, og samtidig fantastisk for FC Roskilde, at den aftale der stod til at udløbe til sommer, nu er forlænget.
Selim har været gennem Roskilde Boldklub Elite, og det sender et budskab om, at arbejdet starter der. Ekstra fedt når sådan en case lykkes.”