Kampreferat

Stadfæstet: FC Roskilde vinder 1-0 over HIK

Der er afsagt endelig kendelse efter lørdagens afbrudte kamp mod HIK, der blev fløjtet af ved stillingen 1-0 til FC Roskilde efter cirka et kvarters aktiv spilletid.

Fodboldens Disciplinærinstans bemærker, at begge klubber til Divisionsforeningen har oplyst, at de ikke ønsker at spille kampen færdig, og at de ønsker, at stillingen (1-0 til FC Roskilde) fastsættes som kampens resultat.

Fodboldens Disciplinærinstans bemærker desuden, at der var tale om sidste kamp i turneringen, og at den ikke ville have større betydning for stillingen i 2. division.

Fodboldens Disciplinærinstans vurderer på baggrund af dommerens indberetning og klubbernes redegørelse, at kampen ikke skal genoptages og dermed ikke færdigspilles.

Fodboldens Disciplinærinstans fastsætter således kampens resultat til 1-0 til FC Roskilde

Vi slutter derfor sæsonen 2022/2023 af med en 1-0-sejr over HIK, en førsteplads i kvalifikationsspillet og en samlet syvendeplads i 2. Division.

KAMPFAKTA

FC Roskilde – HIK 1-0