okt

Kampreferat

Tiltrængt 2-1-sejr over BK Frem

Der var lagt op til et utrolig spændende opgør mellem sidste sæsons to tophold i 3. Division, da vi fredag aften tørnede sammen i 2. Division. En flot småkold aften i Roskilde Idrætspark var små 750 mødt op for at se opgøret.

Kampen startede med bølgende spil og en ganske glimrende Roskilde-start, indtil udeholdet bragte sig foran. Vi fik fat i spillet igen og arbejdede os tilbage i opgøret frem mod pausen.

To tvungne udskiftninger i pausen gjorde, at vi rokerede lidt og kom ud med samme høje energi til anden halvleg. Jo længere vi kom ind i kampen, desto mere fysisk blev den. Flere gange måtte vi ud i store forsvarsaktioner for at holde føringen helt frem til slutfløjt.

Det holdt hårdt, men vi fik en tiltrængt og fortjent sejr på hjemmebane over Boldklubben Frem, efter flot fight.

Vi spiller allerede på hjemmebane igen på tirsdag d. 18 oktober, klokken 18:00, når Fremad Amager kommer forbi til 3. Runde i Pokalturneringen.

8’ Minut
Udeholdet viste sig at være farlige på omstillinger og kort inde i første halvleg kunne de bringe sig foran. En bold fra højresiden går forbi Monty i målet, og inde foran mål kunne Lukas Lindholm ubesværet prikke den i mål til 0-1.

37’ Minut
Mads Julø stiller sig klar til at sparke et indadskruet hjørnespark. Han sender en fremragende bold ind foran mål, hvor Emil Staugaard kommer højest og stanger udligningen i mål. 1-1.

54’ Minut
Kort inde i anden halvleg stod Andreas Maarup klar. Han var rykket frem i angrebet og der gik ikke mange minutter før han kvitterede med en scoring. Frem’s målmand kom for langt ud og Maarup kunne flot heade den over ham og ind i mål til slutresultatet 2-1.

KAMPFAKTA

FC Roskilde – Boldklubben Frem 2-1 (1-1)

Fredag den 14. oktober 2022, kl. 19:00

Roskilde Idrætspark