maj

Kampreferat

Uafgjort i overtiden mod Næsby

Efter sidste weekends nederlag til VSK Århus var der lagt op til en spændende kamp i Roskilde Idrætspark, hvor drengene skulle forsøge at komme tilbage på sejrssporet mod Næsby Boldklub.

Mikkel Nøhr sidder ude med en skade, han pådrog sig i sidste weekend, mens Nicklas Schmidt afsoner en karantænedag. Der var derfor unge kræfter på bænken, hvor både Mads Skøtt og Benjamin Riisgaard fra ungdomsafdelingen havde taget plads - ligesom Selim Baskaya og Ali Shah.

Vejret var flot, en ny grillpølse fik debut i boden og lidt over 400 mennesker havde taget plads i Roskilde Idrætspark.

18. minut
Gæsterne fra Næsby kommer afsted i højresiden og lægger et indlæg med retning mod vores felt. Kasper Høst kommer først på bolden og hans hovedstød går forbi Monty i vores mål og dermed er gæsterne foran.

26. minut
Vi er fremme på Næsbys banehalvdel og har et indkast i vores højreside. Andreas Maarup modtager bolden og afslutter mod mål - en afretning hjælpen bolden på vej, da den svæver over gæsternes målmand.

57. minut
Valdemar Schousboe er sendt afsted og kommer fri med passage direkte mod Næsbys mål. Han bliver nedlagt inde i feltet og dommer, Mathias Lykke, peger på pletten med det samme. Mathias “Mac” Christensen har været stensikker fra pletten, og det samme er han her. Han bringer os foran på et straffespark.

93. minut
Kampen nærmer sig sin afslutning, men gæsterne har ikke lagt sig. Elias Lamnaouar modtager bolden og afslutter mod mål - Monty strækker sig, men bolden ender helt ude i sidenettet og udligningen er en realitet.

Slutspurten er i gang og der resterer nu seks kampe af oprykningsspillet i 3. Division. Vi ligger fortsat nummer 1 og på torsdag er der kamp om førstepladsen i Roskilde Idrætspark, når BK FREM kommer på besøg.

KAMPFAKTA

FC Roskilde – Næsby Boldklub 2-2 (1-1)

Lørdag den 7. maj 2022, kl. 14:00

Alexander Molberg (NBK)