jun

Vesterbæk bliver i FCR

I vinters kom en relativt uprøvet Nichlas Vesterbæk til FC Roskilde. Siden da har den 23-årige forsvarsspiller imponeret dette forår, hvor han har spillet samtlige kampe, og derfor belønnes han med en etårig kontrakt gældende frem til sommeren 2024.

Hovedpersonen ser frem til at fortsætte:
“Siden jeg kom til klubben, er det gået over al forventning. Vi har været et rigtig godt match fra start, føler jeg. Der er potentiale til at kunne rykke sig og blive en endnu bedre fodboldspillere - det har været udslagsgivende for min underskrift med FC Roskilde. Min personlige målsætning er selvfølgelig at fortsætte med at spille og kunne bidrage mere og mere til holdet. Derudover er det klart, at jeg sigter efter en sæson der ender med en plads i top 6. Jeg er taknemmelig for, at klubben tog mig ind. Det har været fantastisk, og alle har taget rigtig godt i mod mig. Alt har faktisk flasket sig, så jeg er spændt på hvad næste sæson byder.”

Anders Theil har set en positiv udvikling:
“Det er en god historie om en spiller, der kommer til og vil vise sig frem. Nu står vi seks måneder senere, og nu får han en meget fortjent kontrakt med klubben. Nich har gjort et virkeligt godt indtryk både på de spillemæssige kvaliteter, men bestemt også på de menneskelige kvaliteter. Samtidig er man aldrig i tvivl om, hvad man får fra Nich. Han er super professionel med alt hvad han foretager sig - han har spillet fast siden vores træningslejr, er stærk i sine dueller og har en god fart, ligesom han læser spillet godt. Han er rigtig fin på bolden og god til at sætte andre i scene. Så alt i alt er vi glade for at Nich har sagt ja til en kontrakt i FCR.”