Vesterbæk forlænger til sommeren 2025

FC Roskilde har forlænget kontrakten med 24-årige Nichlas Vesterbæk.

Forsvarsklippens aftale stod til at udløbe til sommer, men den er nu forlænget med yderligere en sæson, og løber derfor frem til sommeren 2025. Vesterbæk har spillet 40 kampe for FC Roskilde, siden han kom til klubben for lidt over et år siden.

Hovedpersonen glæder sig over at skulle spille for FC Roskilde i endnu en sæson:
“Alle de mennesker der er omkring klubben, gør projektet endnu mere tiltalende og spændende. Fra trænerteam, bestyrelsen og de alle de frivillige til spillertruppen, der selvfølgelig er den allervigtigste. Jeg kan mærke, at jeg kan give noget til truppen og at de kan give en masse lærerigt tilbage til mig. Jeg har en klar tro på, at vi rykker op i år - og så håber jeg med et smil på læben på, at vi kan rykke op igen næste år.

Det er svært ikke at finde sig til rette i Roskilde - det betyder meget for mig, at klubben går meget op i at finde de rigtige mennesker, når der kommer nye til. Det er også årsagen til, at vi ligger hvor vi gør. Hverdagen i Roskilde er noget jeg ser frem til hver dag når jeg står op, så jeg ser meget frem til det kommende år i klubben.”

Sportschef i FC Roskilde, Anders Theil, har set en enorm udvikling hos Vesterbæk:
“Vesterbæk kom til klubben for lidt over et år siden og startede med at spille sin chance som amatør det første halve år. Siden da har han ikke set sig tilbage og vi er meget imponeret over hans niveau. Han er startet inde stort set hver uge og er ufattelig stabil - en hård hund der altid går forrest for holdet. Han har de rigtige FCR-værdier, hvor sammenhold og det sociale betyder meget. Samtidig har han udviklet sig meget som spiller og er blevet en rigtig dygtig midtstopper. Med den udvikling vi har set, tror vi på, at han kan være med på næste niveau også. Derfor er vi glade for, at han har valgt at skrive under på endnu et år med os.”